۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۹, شنبه

کشته شدن "فریناز" خودکشی نیست، قتل عمد است!


چند روز پیش دختر جوانی بنام فریناز خسروانی که مهماندار هتل تارا در مهاباد بود، کشته شد. میگویند فریناز برای اینکه تسلیم تجاوز یک مامور امنیتی جمهوری اسلامی نشود، با پرتاب کردن خود از پنجره خودکشی کرده است! بنظر من این مسئله نه تنها ربطی به خودکشی ندارد بلکه بسیار مشکوک است. در ویدئویی که امروز منتشر شد می بینیم که فریناز دست خود را به کنج پنجره قلاب کرده است که نیفتد. این صحنه نشان میدهد که او برای نجات جانش تلاش میکرده. با نگاه کردن به شرایط حادثه این سئوال مطرح میشود آیا مامور امنیتی مورد بحث، در پی مقاومت فریناز در برابر تجاوز او را از پنجره به بیرون پرتاب نکرده است؟ بنظر من این سناریو بیشتر قابل بحث است تا اینکه فریناز خود را از پنجره به بیرون پرتاب کرده باشد. وقتی این دختر جوان از پنجره به بیرون پرتاب میشود کسانی که در اطاق بوده اند هیچ تلاشی برای نجات او انجام نمیدهند. در حالیکه که دست او هنوز به پنجره آویزان است و می توان او را نجات داد. در ماجرای فریناز خسروانی، یکبار دیگر ریحانه تکرار میشود. ولی در ابعادی متفاوت. فرض بگیریم که فریناز همچون ریحانه در دفاع از خود ناچار به کشتن مامور وزارت اطلاعات شده بود. اینک سرنوشت او باز هم به مانند ریحانه زندان و اعدام بود. رژیم جمهوری اسلامی دفاع زن از خود در برابر تجاوز را به رسمیت نمیشناسد بخصوص اگر متجاوز یک عنصر وابسته به نظام خودش باشد. در اولین گام می بینیم که بجای دادرسی خانواده فریناز را تهدید می کنند تا ماجرا را به شکل دیگری جلوه دهند! فرینازها و ریحانه ها در سیستمی که تجاوز را نهادینه کرده است همیشه قربانی هستند. چه از خود دفاع کنند و چه کشته شوند. کشته شدن فریناز خسروانی خودکشی نیست یک قتل آشکار توسط یک مامور امنیتی رژیم جمهوری اسلامی با همدستی مسئول هتلی است که برای پنج ستاره شدن هتلش راه این جنایت را گشوده است. به آن عنوان خودکشی ندهیم. 

مردم مهاباد در خشم بپا خاسته و هتل تارا را به آتش کشیده اند تا ته مانده ستاره هایش نیز در خشم مردم و مرگ فریناز خاموش شود. این پایان ماجرا نیست. آغاز است. خشم مردم ریشه های فساد و جنایت را می سوزاند.

عاطفه اقبال - 18 اردیبهشت 94 برابر با 8 می 2015

بعد از تحریر: در گفتگویی با رادیو بین المللی فرانسه "عبدالله مهتدی"، دبیر اول حزب کوملۀ کردستان ایران، گفت که آثار ضرب و جرح بر بدن قربانی مشاهده شده و مأمور دولتی که " مرتضی هاشمی وند" نام دارد به همراه صاحب هتل قصد تجاوز جمعی به دختر جوان را داشتند و به این قصد فریناز را در یکی از اتاق های هتل زندانی کرده بودند.او تصریح میکند،در پیامک هایی که دختر جوان پیش از مرگ برای درخواست کمک به دوستانش فرستاده به صراحت آمده که سید مرتضی هاشمی وند و صاحب هتل قصد دارند به او تجاوز کنند. معاون امنیتی آذربایجان غربی امروز مدعی شد که بر طبق تحقیقات پزشکی قانونی هیچ تعرض جنسی به فریناز خسروانی صورت نگرفته! و هیچ نیروی انتظامی به سوی معترضان تیراندازی نکرده است! ولی "خویشتنداری پلیس همیشگی نخواهد بود" و اگر لازم باشد با تظاهر کنندگان به شدت برخورد خواهد شد.

عاطفه اقبال - 19 اردیبهشت 94- 8 می 2015


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر